Stoljeće

Morrisovi automobili za buntovnike

MG je prvi put osnovan kao Morris Garages od strane britanskog automobilskog pionira Williama Morrisa 1924. godine. Ipak, iza kulisa generalni direktor Cecil Kimber predlaže  ideju bržih automobila sportskog izgleda. Kako bi to postigao, Kimber je prepravljao karoserije i poboljšavao postojeće modele Morris automobila. Godine 1930. MG je predstavio svoj prvi model: 14/28 Super Sports. S najvećom brzinom od 65 milja na sat, automobil je zapravo bio postojeći Morris Oxford s karoserijom za dvoje sjedala. 

Kimberov pristup razvoju automobila koji su tiho prkosili konvencijama doveo je do porasta popularnosti MG-a. Tvrtka je ubrzo prerasla svoje izvorne pogone i na kraju se preselila u grad koji je postao sinonim za ovu marku, Abingdon na Temzi. Abingdon će biti domaćin proizvodnje MG-a sljedećih pedeset godina.

Odvažni lovci na brzinu

Tijekom 1930-ih, brojni vozači utrka biraju Magic Midget kao svoj automobil iz snova. Godine 1931., MG EX120, nadimka The Magic Midget, postavlja kopneni brzinski rekord kao prvi automobil zapremine 750 ccm koji je premašio brzinu od 100 milja na sat, dosegnuvši maksimalnu brzinu od 103,13 milja na sat. Iste godine, Norman Black pobjeđuje na utrci Ulster Tourist Trophy u Belfastu, gdje mu na pobjedi čestita grof od Marcha, tadašnji vođa M.G. tima.

Anegdote iz arhive
George Eyston je samostalno pokušavao oboriti brzinske rekorde na Brooklandsu sa svojim privatnim automobilima i tražio je MG kao partnera kako bi srušili rekord za 750 ccm i premašili 100 milja na sat.

Magnetteova magija na Mille Miglia

Godine 1933., kompresorski K3 Magnette pobjeđuje u svojoj klasi na Mille Miglia utrci, čime MG postaje prva ne-talijanska marka koja je osvojila timsku nagradu. Automobile su vozili Earl Howe i Hugh Hamilton, George Eyston i Grof Lurani, dok su trećim automobilom upravljali Henry Birkin i Bernard Rubin. Ova legendarna pobjeda na događaju poznatom kao najzahtjevnija utrka postavila je temelje za brojne buduće uspjehe. U svojoj klasi, K3 je ostao na vrhu još dvije godine, postavši jedan od najuspješnijih trkaćih automobila svih vremena. 

Anegdote iz arhive
Eyston i Lurani morali su tijekom utrke zamijeniti čak 157 svjećica, a u posljednjih 100 milja i Eyston i Howe morali su mijenjati gume na cesti zbog probušenih pneumatika.

Flying Shingle u Palm Springsu

Ken Miles bio je poznat kao “Mr. MG” zbog svojih MG specijala u ranim danima utrka u Kaliforniji. Kao oličenje britanskog autsajdera, Milesov najuspješniji MG specijal bio je “The Flying Shingle”, nazvan tako zbog svoje zaobljene karoserije i niske visine vozila. Zajedno su osvojili brojne utrke u Kaliforniji protiv egzotičnijih i poznatijih suparnika, a vrhunac je bila pobjeda na Palm Springs Road Raceu 1955. godine.

Uspjeh u SAD-u doveo je do toga da je Miles postao dio MG tima koji je sudjelovao na Le Mansu 1955., natječući se u modelu EX182. Miles i suvozač John Lockett doveli su MG do 12. mjesta, što je bio najbolji plasman za MG.

Fotografije Kena Milesa: Jim Sitz

Najbrža Kapljica na Bonnevilleu

EX181, baziran na modelu MGA, odveden je na slane ravnice Bonnevillea kada se MG vratio u svijet obaranja rekorda. Godine 1957., motor od 1489 ccm razvijao je 290 KS, a legendarni vozač Sir Stirling Moss postigao je nevjerojatnih 245,64 milja na sat. Godine 1959., američki vozač Phil Hill odvezao je MG do brzine od 254,91 milju na sat. Povećani motor od 1506 ccm s kompresorom i dvostrukom bregastom osovinom razvijao je više od 300 KS i ostaje najbrži MG svih vremena.

Američka ljubavna priča

Tijekom Drugog svjetskog rata tisuće američkih vojnika dolazile su u Veliku Britaniju i Europu kao dio ratnih napora – za vrijeme boravka u Ujedinjenom Kraljevstvu susreli su se s MG T Type sportskim automobilima, a mnogi su ih ponijeli sa sobom kući u Ameriku. Britanska izvozna ofenziva rezultirala je velikim brojkama, pa je SAD postao najvažnije izvozno tržište za MG.

Vjerojatno jedan od najljepših automobila koji je nosio MG-ovo ime, MGA je predstavljen 1955. godine. Izvorno je bio pokretan motorom od 1500 ccm, a 1959. ta je zapremina povećana na 1600 ccm. Uz ove modele, MG je proizvodio i verziju s dvostrukom bregastom osovinom, koja je razvijala 106 KS. Proizvedeno je više od 100.000 MGA-ova, od čega je gotovo 95.000 izvezeno iz Ujedinjenog Kraljevstva.

Rokeri, trkači i buntovnici

Atraktivni MGA mogli smo vidjeti u filmu "Plavi Havaji" iz 1961. godine, uz Elvisa Presleya. Svjetski poznati pjevač, tekstopisac i kulturna ikona toliko je uživao vozeći taj automobil da ga je kupio i zadržao u svojoj rezidenciji Graceland u Memphisu, Tennessee. Taj automobil je jedino vozilo u vlasništvu legendarnog glazbenika koje se pojavilo i u jednom od njegovih filmova.

Tijekom šezdesetih i kasnije, pop kulturne ikone iz svijeta glazbe, sporta i filma počele su posjedovati MG automobile. Od Georgea Besta do kralja Charlesa, te od Billa Wymana do Jamesa Deana, MGA je brzo postala kultni moderni klasik.

Najprodavaniji MG svih vremena

Najprodavaniji MG svih vremena, MGB roadster, predstavljen je 1962. godine. Može se reći da je to prvi moderni MG, budući da je bio prvi model ove marke koji je koristio samonosivu karoseriju, za razliku od prethodnika poput MGA i drugih koji su imali odvojenu karoseriju. Kao i MGA prije njega, većina MGB-ova izvezena je u Sjedinjene Američke Države, a proizvodnja je trajala sve do 1980. godine. Nije mala stvar.

Metro 6R4: Izvanredni MG Roveri

U svibnju 1982. predstavljen je MG Metro 1300. Bio je to jedan od prvih „hot hatch“ modela i omogućio je put bržoj verziji, MG Metro Turbo, koja je stigla godinu dana kasnije. MG Metro pokazao se kao veliki uspjeh i dokazao je postojanje potražnje i ljubavi prema MG automobilima.

Kako je reli postajao sve popularniji, MG je odlučio ući u taj svijet s modelom MG Metro 6R4, koji je imao 3,0-litreni V6 motor i mogao razviti snagu do 410 KS.

MGF: Povratak roadstera

MGF je bio prvi potpuno novi MG sportski automobil od 1962. godine i izazvao je veliko uzbuđenje prije svog izlaska. Bio je i inovativan, s motorom smještenim u sredini i plinskim ovjesom. Brzo je postao prodajni hit u velikom dijelu svijeta. U to je vrijeme Rover Group bio u vlasništvu BMW-a, a kako BMW nije želio da MG konkurira njegovim Z sportskim automobilima, MGF nikada nije stigao na američko tržište.  

Novo stoljeće donijelo je uzbudljiv novi pristup iz MG Rovera: snažni automobili s puno snage i prisutnosti jasno su pokazali njihove ambicije. Ovim novim dizajnerskim smjerom upravljao je poznati dizajner superautomobila Peter Stevens – poznat po modelima McLaren F1 i Lotus Esprit.

Briljantni električni automobili

Kako je vrijeme prolazilo i svijet automobilske industrije dramatično se promijenio. Vjeran svom buntovnom duhu, MG se transformirao u istinski međunarodni automobilski brend na čelu električne revolucije, nudeći široku paletu vozila koja predvode ovaj novi val. Prvi potpuno električni hatchback ovog proizvođača, MG4 EV, stigao je na ceste i odmah osvojio izvrsne recenzije te niz prestižnih nagrada.

Ponovno rođenje roadstera

Razvoj modela Cyberster označio je dugo očekivani povratak marke u formu. Kao prvi takve vrste, Cyberster je jedini potpuno električni roadster s dva sjedala na svijetu, a inspiraciju za dizajn crpi iz klasičnog MGB Roadstera. S prepoznatljivim vratima koja se podižu poput krila i elegantnim linijama, Cyberster je posveta onima koji žele prkositi običnom. Lansiranje diljem Europe planirano je za 2024. godinu.

Pronađi prodajno mjesto

Prodajno mjesto
Servis